آموزش تضمینی خصوصی شنا منزل09128891921

"آموزش انواع شنا صد در صد تضمینی در منزل"

آموزش تضمینی خصوصی شنا منزل09128891921

"آموزش انواع شنا صد در صد تضمینی در منزل"

يكشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۴، ۰۶:۱۲ ب.ظ

آموزش پای دوچرخه در شنا

بسیاری از افراد نو آموز که مراحل اولیه ی شنا را یاد می گیرند.....

آموزش ایستادن تو آب.پا دوچرخه

 

بسیاری از افراد نو آموز که مراحل اولیه ی شنا را یاد می گیرند ، از اینکه به صورت عمودی در آب قرار بگیرند و پاهای آنها به کف استخر نرسد هراسانند . مهارت پای دوچرخه بدین منظور به کار می رود تا نو آموزان بتوانند بر روی قسمت عمیق استخر قرار گیرند و به راحتی حرکت پای دوچرخه را انجام دهند .

گام اول : برای فراگیری حرکت پای دوچرخه بهتر است ابتدا تمرینات بر روی خشکی انجام پذیرد . بدین صورت که به حالت نشسته  بر روی دوچرخه قرار بگیرید . کمی زانو ها را خم و بدنتان را به سمت جلو متمایل کنید . در این هنگام پاها را تک تک از زمین بلند و زانو را به سمت سینه بیاورید و سپس با فشار کف پا ، به سمت زمین برگردانید . به خاطر داشته باشید که پاها به طور متناوب این حرکت را اجرا کنند و مسیر حرکت پاها به شکل 8 باشد بدین صورت که بعد از بلند کردن پا از زمین و هنگام بازگشت ، کمی پا را به طرف بیرون حرکت دهید تا فاصله ی پاها کمی بیشتر از عرض شانه باشد .


گام دوم : پس از تمرین حرکات پا ، به تمرین و تکرار تکنیک ساده ی دست در پای دوچرخه بپردازید . بدین صورت که دستها را در همان حالت قبلی ( نشسته بر روی دوچرخه ) در مقابل سینه و شکم به آرامی به همدیگر نزدیک کنید و سپس با چرخش مچ از همدیگر دور کنید ، مثل اینکه آب را با کف دستها در مقابل بدن جمع و سپس به طرفین پخش می کنید . دقت کنید حرکت دستها از محدوده ی سینه شما بیشتر نشود .

گام سوم : تمرین گام اول را آغاز و سپس به آرامی حرکات دستها را به آن اضافه کنید تا بدین طریق حرکت دست و پای همزمان دوچرخه را در خشکی تمرین و تکرار نمایید .

گام چهارم : تمرین گام اول را با قرار گرفتن در قسمت کم عمق به نحوی که ارتفاع آب تا زیر چانه شما باشد ، تکرار کنید . در این گام سعی کنید هنگام تمرین حرکات پا ، بدنتان ضمن حفظ حالت نشستن بر روی دوچرخه ، به صورت غوطه ور در سطح آب بماند . البته انجام  پای دوچرخه فقط کمک خواهد کرد تا سر شما در بالای آب باقی بماند .

گام پنجم : پس از تمرین و تکرار حرکات پا در دوچرخه که در گام چهارم اجرا شد ، این بار حرکات دست را نیز همراه با پا به طور متناوب به اجرا در آورید تا مهارت پای دوچرخه شما کامل گردد .

گام ششم : برای کسب مهارت بیشتر در اجرای پای دوچرخه ، تمرین دیگری را به اجرا در آورید . بدین صورت که ابتدا تکنیک غوطه وری لاک پشتی را اجرا کنید و پس از غوطه وری در آب ، دست هایتان را رها کنید تا پاها آزاد شوند . سپس شروع به انجام حرکات پای دوچرخه کنید درحالی که بالا تنه شما عمود نباشد و در سطح آب غوطه ور باقی مانده باشد .

پس از اینکه کمی در زدن پای دوچرخه در این حالت مهارت پیدا کردید ، با اجرای حرکت دست در دوچرخه که مقابل سینه شما انجام می گیرد ، به آرامی سرتان را از آب بلند کنید و ضمن غوطه وری درسطح آب ، به اجرای حرکت کامل پای دوچرخه اقدام کنید .

به خاطر داشته باشید که مهارت پای دوچرخه به مرور زمان و با انجام تمرینات مداوم و تکرار به میزان کافی به طور مطلوب به مرحله ی اجرا در خواهد آمد و شما خواهید توانست با آرامش کامل و به کارگیری نیروی بسیار کمی در سطح آب باقی بمانید .


یادگیری پای دوچرخه در شنا بسیار مهم است . و یکی از مواد امتحانی در نجات غریق است ، که ناجیان باید به مدت یک دقیقه ( شاید مدت آن بیشتر شده باشد ) که بدون دست فقط باید با پا زدن خود را بر روی آب نگه دارند . و موارد بسیار زیادیم پیش می آید که که شناگر باید در قسمت عمیق بدون پیشروی و به حالت ایستاده برای مدتی توقف کند . در این موقع است که باید با حرکت پای دوچرخه خود را روی آب نگه دارد . ولی در واقع حرکتهای مختلف پا که در جهات گوناگونی صورت می گیرد با حرکت دستها در زیر آب ، بدن را در سطح آب طوری نگه می دارد که سر از آب بیرون می ماند . برای رفع خستگی و یا بازیهای در آب و یا بازیهای در آب و یا نجات افراد دیگر از پای دوچرخه استفاده می نمایند .
برای انجام این کار لازم است ریه ها را پر از هوا کنید و بالا تنه را کمی رو به جلو خم کنید طوری که با این خم شدن به جلو پاها از ران به عقب نرود و زاویه ای بین پاها و بالا تنه در ناحیه ی لگن و ران ایجاد شود ، به عبارت دیگر پاها درست در زیر سینه قرار داشته باشد . سینه و ششهای پر از هوا را روی آب بگذارید و انگشتها را ببندید و با کف دستها برای حفظ تعادل بدن آب را به طرفین حرکت دهید و در همان حال پاها را از یکدیگر به طرفین باز نموده ، مانند رکاب زدن دوچرخه پاها را حرکت دهید . نکته مهم این است که پاها از ران به طرفین باز شود و در همان حالت به آب ضربه بزند . هوای درون ریه ها را با مقدار کمی هواگیری و تخلیه در ششها حفظ کنید . مربی ،برای آموزش پای دوچرخه شما را به قسمت عمیق برده که آب تا زیر چانه شما باشد و در حالی که مراقب شماست زیربغل شما را گرفته ، کمی بالا می کشد . شما شروع به زدن پای دوچرخه می کنید و علاوه بر مراقبت هرگاه بخواهید به زیر آب بروید شما را به سطح آب می رساند و پس از مدتی تمرین از کمک او کاسته و بر حرکت دست و پای شما افزوده و احساس خواهید کرد که سر و صورت شما در خارج از آب باقی می ماند . البته به محض قطع حرکتهای دست و بخصوص پا ، بدن به زیر آب فرو می رود . و پای دوچرخه کمک می کند به مربی و ناجی که کسی که دارد غرق می شود را نجات دهد ، پای دوچرخه را می زند و با گرفتن زیر چانه با دستها آن را به کنار می برد و بعد از آب خارج می کنند
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۷
ابراهیم پورثانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی